Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/plusjamaqn/wakinglife/forum/include/common.php on line 58
Waking Life - Forum / allemaal dat we zwaarder
Blog Forum

#1 2019-11-13 09:55:55

Banning
Member

allemaal dat we zwaarder

Slapen is ook niet comfortabel. Mijn ervaring met Gore-Tex TransRockies Run kwam voor de laatste fase abrupt tot een einde. Het ene moment reed ik prima het pad af, het volgende moment lag ik plat in het vuil met een rots in mijn zij.

Auw, natuurlijk. Maar geen zorgen, toch? Ieder van ons heeft eerder een val gehad. Je staat gewoon op, schudt af en blijft één voet voor de andere zetten totdat de pijn verdwijnt.

De klap duurde dinsdag halverwege een 23-mijlsloop. Die nacht slapen was onmogelijk. Het leek erop dat elke kleine beweging ondraaglijke pijn veroorzaakte. Maar hey, wat is een beetje slaaptekort en pijn? We zijn ultralopers; we leven voor dit spul.

De 14-mijlsloop de volgende dag was problematisch. Elke diepe ademhaling werd gevolgd door een scherpe pijnscheut; en wanneer je de zijkant van een berg oploopt op 11.Nike Air Max 2017 Dames 500 voet boven zeeniveau, zijn diepe ademhalingen enigszins essentieel. Met de hulp van mijn teamgenoot, Helen Cospolich (AKA: Sherpa Helen), sleepten we mijn droevige kont naar de top met korte, hyperventileerde ademhalingen.

De afdaling langs de achterkant van de top was pijnlijk, ja, maar de benen hadden nog steeds voldoende veer, dus we reden de afdaling in en slaagden erin om in een respectabele tijd te eindigen. Slechte zet. Slaap die nacht was niet aanwezig. Niets dat ik kon doen verlichtte het ongemak.

De run van donderdag was rampzalig. Zelfs de strakke, hyperventileerde ademhaling straalde doordringende vlagen van pijn uit. Het was zo frustrerend om niet diep in te kunnen ademen, maar lachen erom deed nog erger. Nu hebben de afdalingen net zo slecht gestoken, op een andere manier. Na 25 kilometer klimmen naar 4.50Nike Air Max 2017 Damen0 voet naar de top van 11.600 voet, besloten we dat een reis naar het ziekenhuis een meer waarschijnlijke afsluiting van dit avontuur was dan een reis naar de finish.

Drie gebarsten ribben later, ik kan nog steeds geen diep ademhalen. Ik heb eerder pijn geleden, zoals wij allemaal hebben gedaan, maar twee en een halve dag proberen om door de steek van een paar gebarsten ribben te rennen liet me verslagen. De medici zeiden dat ik moest stoppen met de dag waarop het gebeurde. Maar we denken allemaal dat we zwaarder zijn dan dat en kunnen doorzetten. In dit geval hadden ze gelijk.

Lessen die moeten worden geleerd?

Nu ik deze ongelukkige blessure heb opgelopen, heb ik geleerd dat heel wat andere hardlopers hetzelfde hebben meegemaakt. Al mijn mountainbikevrienden Nike Roshe Run Damenhebben eerder ribben gebroken, maar ik dacht niet dat het incident Nike Air Max Thea Mujer zo hoog was onder hardlopers. Nu begin ik die veronderstelling in twijfel te trekken. Zelfs bij mensen die voornamelijk op wegen rennen, hoor ik steeds meer verhalen over gebarsten ribben die tijdens het hardlopen oplopen.

Dus ik dacht dat het een nuttige leeroefening zou zijn om de vraag aan jullie allemaal te stellen. Hoeveel van jullie zijn ooit gevallen en hebben een rib gebroken tijdens het rennen? Laat ons weten hoeveel jaar je hebt gelopen en hoeveel (eventueel) ribben je hebt gebroken tijdens deze periode.

Pied de page des forums